Ekonomikanalen

Så slog de säljrekord mitt i krisen

Mitt i pandemin har BGA slagit sitt försäljningsrekord. När många företag har svårt att navigera krisen berättar vd och grundare Björn Andersson att BGA:s strategi har varit att växla upp.

”Vi förstod inför påskhelgen att påsken skulle bli väldigt speciell och valde att försöka satsa så mycket vi kunde då”, säger han och uppger att de under annandagen sålde för nästan 700 000 kronor.

Strategin innebar bland annat att satsa på marknadsföring genom influencers där kostnaden enligt Björn Andersson nu är mer stabiliserat. Företaget har också anställt fler för att klara det ökade trycket på e-handeln.

Även fast de fysiska butikerna precis som många andra har en sjunkande försäljning finns enligt Björn Andersson inga planer på att avveckla dem. Och planen framöver är tydligt inställd på tillväxt.

”Det är en utmaning men vi ska växa hårt, det är planen”, säger han.

Redaktör: Jonas Harrysson