Tiktok-kampanj ska rädda livsmedelsbranschen
Publicerad: 24 juni 2024, 14:45Uppdaterad: 30 sep. 2024, 22:52
Kompetensbristen inom svensk livsmedelsproduktion befinner sig i krisläge. Som ett led att belysa krisen och rekrytera nya förmågor lanserade branschorganisationen Livsmedelsföretagen
Tiktok-kampanjen “Ny VD” där ungdomar mellan 18-26 år uppmanades söka jobbet som vd för bolag som Estrella, Polarbröd och Arla.
Med oss i studion för att prata om livsmedelsbranschen med avstamp i reklamkampanjen har vi Jimmy Sandell, kommunikations- och näringspolitisk chef för Livsmedelsföretagen.
“Utan personal blir det ingen mat och dryck, så enkelt är det”, säger Jimmy Sandell.
Programledare: Samantha Coard
Medverkande
Samantha CoardProgramledare EFN
Jimmy Sandellkommunikations- och näringspolitisk chef Livsmedelsföretagen