Se tablå

Tiktok-kampanj ska rädda livsmedelsbranschen

Publicerad: 24 juni 2024, 14:45Uppdaterad: 30 sep. 2024, 22:52
Kompetensbristen inom svensk livsmedelsproduktion befinner sig i krisläge. Som ett led att belysa krisen och rekrytera nya förmågor lanserade branschorganisationen Livsmedelsföretagen Tiktok-kampanjen “Ny VD” där ungdomar mellan 18-26 år uppmanades söka jobbet som vd för bolag som Estrella, Polarbröd och Arla. Med oss i studion för att prata om livsmedelsbranschen med avstamp i reklamkampanjen har vi Jimmy Sandell, kommunikations- och näringspolitisk chef för Livsmedelsföretagen. “Utan personal blir det ingen mat och dryck, så enkelt är det”, säger Jimmy Sandell. Programledare: Samantha Coard

Medverkande

Samantha Coard
Samantha CoardProgramledare EFN
Jimmy Sandellkommunikations- och näringspolitisk chef Livsmedelsföretagen