Prenumerera

Eon ber om ursäkt – feldebiterade kunder

Energibolaget Eon har skickat ut ett mejl där de ber om ursäkt till sina kunder.
Anledningen är att vissa debiterats felaktigt.
”Vi har identifierat en teknisk felaktighet”, skriver de i mejlet.

Foto: TT Nyhetsbyrån
Publicerad: Mar 14, 2025, 09:45Uppdaterad: Mar 14, 2025, 10:01
Få EFN Finansmagasinet gratis i tre månader – magasin med unika analyser, intervjuer och reportage

De som har drabbats av felet är laddkunder hos Eon som används till att ladda elbilar. Mejlet skickades ut under fredagen.

Vi har identifierat en teknisk felaktighet där vissa laddkunder felaktigt debiterades 200 kronor. Felet berodde på en systeminställning hos våra samarbetspartner och har nu åtgärdats. Samtliga drabbade kunder får sina pengar återbetalda. Vi beklagar det inträffade och har vidtagit åtgärder för att säkerställa att detta inte kan hända igen.” 

Hämta EFN:s app för iOS och Android - gratis: nyheter, analyser, börs, video, podd
Finansmagasinet

Vill du läsa Finansmagasinet?

Just nu 3 månader gratis!

Ett helt magasin varje vecka fullspäckat med unika aktiecase, intervjuer med näringslivets mest spännande människor, reportage från platser som styr marknaden, livsstil och vetenskap.

Skaffa din prenumeration idag!

Nästa Artikel
;