Klarnas rörelseförlust fördubblades – intäkter ökar
Klarnas intäkter ökar samtidigt som rörelseförlusten fördubblades i första kvartalet.
– Momentumet är oöverträffat – och detta är bara Q1, skriver grundaren Sebastian Siemiatkowski.

Rörelseförlusten landade på 90 miljoner dollar – en ökning från -45 miljoner dollar från samma kvartal förra året.
Intäkterna steg med 13 procent på årsbasis.
– Momentumet är oöverträffat – och detta är bara Q1! Klarna har nått 100 miljoner konsumenter och säkrat exklusiva partnerskap med stora återförsäljare som Walmart genom OnePay, har ingått samarbete med DoorDash och expanderat vårt partnerskap med eBay till USA efter flera framgångsrika lanseringar i Europa, säger Sebastian Siemiatkowski i ett pressmeddelande.
– Vår AI-första strategi ger exceptionella resultat, vi överträffar konkurrenterna, vårt nätverk av handlare växer snabbt, och våra nästa generations produkter omformar pengahantering för miljontals människor.
Aktiva kunder ökade med 18 procent
Det Klarna kallar transaktionskostnader, som är process- och servicekostnader, kreditförluster och finansieringskostnader, ökade med 19 procent till 430 miljoner dollar i kvartalet.
Justerat rörelseresultat uppgick till 3 miljoner dollar (-2) medan rapporterat rörelseresultat landade på -90 miljoner dollar (-45).
Antalet aktiva kunder ökade med 18 procent till 99 miljoner och i april 2025 nådde Klarna 100 miljoner aktiva kunder, enligt rapporten.
Huruvida Klarna avser att gå vidare med bolagets sedan tidigare uppskjutna börsnotering i USA framgår inte av rapporten.
Följ taggar
