Nina Larsson blir ny minister
Regeringen har beslutat att utse Nina Larsson, Liberalerna, till att bli ny jämställdhets- och arbetslivsminister.
Det meddelade statsminister Ulf Kristersson vid en webbsänd pressträff på tisdagen.
Det tidigare jämställdhetsministern Paulina Brandberg meddelade att hon lämnar sin post måndagen den 31 mars.
Relaterat
Hämta EFN:s app för iOS och Android - gratis: nyheter, analyser, börs, video, podd

