Saker och ting: Världens mest kommersiella band
Hämta EFN:s app för iOS och Android - gratis: nyheter, analyser, börs, video, podd
Kiss visade musikindustrin att de stora pengarna inte fanns i musik utan i prylar. I nya "Saker och ting", programmet om att investera i popkultur, reser Fredrik Strage till Falköping och träffar ett par hängivna Kiss-samlare: Alexander Johansson som har så många rariteter att han byggt en egen utställning och Mattias Ericsson som köpt tusentals skivor med "the hottest band in the world" (eller världens mest kommersiella band, som de också kallats).
Strage får beundra sällsynta turnétröjor och tatuerade autografer. Dessutom får han känna på den kattsminkade trummisen Peter Criss ludna och gröna svans. Men vilken värdeutveckling kan man förvänta sig av Kiss-memorabilia? Antikexperten Nicklas Cederqvist har svaret.
Medverkande

Fredrik StrageProgramledare och musikjournalist
Gäster