Populära Asahi Super Dry hotas efter cyberattack – aktien backar
Asahi Super Dry är ett av Japans mest kända ölmärken – och hittas i butiker världen över.
Nu riskerar hyllorna att eka tomma efter en omfattande cyberattack.
Det skriver Financial Times.

Asahi producerar i genomsnitt omkring 6,7 miljoner stora ölflaskor per dag i Japan.
Men en stor majoritet av fabrikerna för landets mest populära öl har stått stilla i veckan.
Anledningen är en omfattande cyberattack som slagit ut bolagets beställnings- och leveranssystem, skriver Financial Times.
”Påverkar alla”
Återförsäljare förbereder nu sig på tomma hyllor då det ännu inte finns någon tydlig tidsplan för när produktionen kan återupptas.
– Det här påverkar alla. Jag tror att vi snart kommer att stå utan produkter. När det gäller Super Dry tror jag att det tar slut i mataffärerna om två till tre dagar, och Asahis livsmedelsprodukter inom ungefär en vecka, säger en av Japans största återförsäljare till tidningen.
Asahi backade 2,6 procent på Tokyobörsen på torsdagen.
