Spotify flaggar för fler prishöjningar framöver
Senast de höjde priset var i början av augusti.
Nu flaggar Spotify för fler prishöjningar framöver.
– Prishöjningar och prisjusteringar och så vidare är en del av vår verktygslåda, och vi gör det när det är rimligt, säger bolagets toppchef Alex Nordström till Financial Times.

Spotify signalerar fler prishöjningar framöver, samtidigt som bolaget satsar på nya funktioner och målet att nå en miljard användare.
Spotify började höja priserna för två år sedan, efter en lång period av stabila avgifter. Åtgärden välkomnades av investerare som ville se ökad lönsamhet – och prishöjningar i kombination med kostnadsbesparingar ledde till bolagets första årsvinst 2024.
Alex Nordström understryker dock att bolaget samtidigt fortsätter att addera värde.
– Vi vill hela tiden lägga till nya tjänster och funktioner. I grunden vill vi att konsumenten ska vinna, säger han.
Just nu har Spotify drygt 276 miljoner betalande användare.
– Är vi på väg mot en miljard? Jag tror absolut att det inte är omöjligt. Det är definitivt ett mål, säger Nordström.
