Fallet på börsen mildras – banker i topp
I topp bland storbolagen hittas flera storbanker.

Börsen inledde veckan med tydlig nedgång – OMXSPI var som mest ned runt 0,9 procent.
Men efter lunch har nedgången mildrats. Vid 14.30-tiden är OMXSPI ned runt 0,35 procent med storbolagsindex OMXS30 är ned 0,3 procent.
Storbankerna Nordea, Swedbank, SEB och Handelsbanken handlas alla uppåt, tillsammans med defensiva bolagen Telia och Astra Zeneca. Även ABB, som är på rekordnivåer, är upp runt 1 procent.
I andra änden återfinns H&M, som släpper rapport på torsdag, och är ned över 2 procent. Även Addtech, Skanska och SCA har röda siffror.
Storytel är ned tvåsiffrigt efter Pareto sänkt rekommendationen och pekat på hotet från Spotify.
Wallenbergbolaget Munters, som förra veckan meddelade att de utforskar en möjlig avyttring av affärsområdet Foodtech, är ned över 7 procent.
Följ taggar



