Lyxjätten LVMH säljer mindre än väntat
Det franska lyxkonglomeratet LVMH rapporterar intäkter på 20,3 miljarder euro (20,7) för det första kvartalet 2025.

Förväntningarna enligt S&P Global Market Intelligence var intäkter på 21,1 miljarder euro.
Koncernens organiska försäljningstillväxt i kvartalet var -3 procent, jämfört med motsvarande kvartal i fjol.
Inom segmentet mode- och lädervaror uppgick försäljningen i första kvartalet till 10,1 miljarder euro, mot fjolårets utfall på 10,5 miljarder. Den organiska tillväxten för segmentet var -5 procent.
Inom segmentet vin och sprit uppgick försäljningen till 1,3 miljarder euro med en organisk tillväxt på -9 procent. Försäljningen motsvarande kvartal föregående år uppgick till 1,4 miljarder euro.
"I en störd geopolitisk och ekonomisk miljö, förblir LVMH både vaksamt och självsäkert i början av året. Koncernen fortsätter att fokusera på utvecklingen av sina varumärken, drivet av en konsekvent policy för innovation och investeringar samt av en ständig strävan efter kvalitet i sina produkter, deras önskvärdhet och deras selektiva distribution", skriver bolaget i sin rapport för det första kvartalet.
Följ taggar