TOPPNYHETER:

Nedgången mildras i USA

New York-börsen har lämnat tisdagens bottennivåer.
Defensiva aktier går starkt framåt när marknaden ryggar tillbaka från tech och AI.
Handelsgolv på börs med stora skärmar som visar aktiekurser och siffror. Handlare arbetar vid datorterminal i bakgrunden.
Majoriteten av börsens sektorer lyser gröna på tisdagen. Foto: AP / TT Nyhetsbyrån

Kl. 19.15 har Nasdaq lämnat en botten för dagen på minus 2,4 procent och repat sig till en 1,4-procentig nedgång medan S&P 500 tappar 0,9 procent och Dow Jones är tillbaka på plus – upp 0,3 procent.

Sju av elva sektorer lyser gröna med störst uppgångar för basvaror, fastigheter och hälsovård.

Livsmedelsproducenterna Conagra Brands och General Mills tillhör två av vinnarna i den förstnämnda sektorn när techsektorn samtidigt tappar 2,7 procent.

Walmart, Procter & Gamble och Johnson & Johnson utgör ytterligare defensiva vinnaraktier för dagen.

Till förlorare utanför techsektorn hör biografkedjan AMC Entertainment som faller med över 20 procent efter att ha kommit överens med institutionella investerar om försäljning av aktier till ett värde av omkring 200 miljoner dollar.

Elon Musks AI- och rymdbolag Space X vänder uppåt efter tre raka handelsdagar på minus och energijätten Exxon Mobil gynnas av ett beslut i USA:s högsta domstol som gör det möjligt att gå vidare med en rättsprocess som rör egendomar som beslagtagits av Fidel Castros regering i Kuba.

Hämta EFN:s app för iOS och Android - gratis: nyheter, analyser, börs, video, podd
Nästa Artikel