Nygammal favorit väcker hopp för McDonalds-aktien
Wall Street är förälskat – i McDonalds nygamla menyfavorit.
Förhoppningen är att återkomsten av McWrap ska lyfta försäljningen och ge en skjuts till aktien.
– Det tredje kvartalet har fått en stark start tack vare återlanseringen av McWrap, skriver Evercore ISI:s analytiker David Palmer i en kommentar till sina kunder som CNBC tagit del av.

McDonalds har haft ett tungt år på börsen. Sedan maj har aktien presterat 19 procentenheter sämre än S&P 500 och kursuppgången hittills i år, drygt 3 procent, har varit förhållandevis blygsam.
Men nu kan en vändning vara på väg – tack vare ett bekant inslag på menyn.
Flera Wall Street-analytiker pekar nämligen på att återlanseringen av McWrap, som togs bort 2016, har gett snabbmatsjätten ett efterlängtat lyft. Enligt Evercore pekar försäljningen i amerikanska restauranger mot en tillväxttakt på omkring 7 procent i tredje kvartalet.
Slutsålt och högt kundtryck
Barclays bedömer att McWrap kan öka kundflödet – en viktig faktor som fått analytikern Jeffrey Bernstein att utse McDonalds till sin toppval bland snabbmatsaktier just nu.
Och den positiva stämningen ser ut att backas upp i praktiken. Wolfe Research hänvisar till sociala medier där kunder rapporterat om slutsålda McWraps och ovanligt högt kundtryck efter lanseringen.
– Vi tror att entusiasmen för McWraps har bidragit positivt till varumärkets momentum i början av tredje kvartalet, skriver Greg Badishkanian, konsumentanalytiker på Wolfe.
