Tidigare Volkswagen-chefer döms till fängelse
Fyra tidigare Volkswagen-chefer döms till fängelse efter dieselskandalen, skriver Bloomberg.

Dieselskandalen briserade 2015 och avslöjade hur en mjukvara installerats i miljontals bilar för att manipulera utsläppsvärdena.
Nu döms fyra tidigare chefer till fängelse. Straffen sträcker sig från villkorlig dom till 4 år och 6 månaders fängelse.
Före detta vd:n Martin Winterkorn är åtalas för bedrägeri men rättegången har inte dragit igång än.
Följ taggar
Relaterat
Hämta EFN:s app för iOS och Android - gratis: nyheter, analyser, börs, video, podd

