Trump: Iran har gått med på kärnenergisinspektioner
USA:s president Donald Trump meddelar via plattformen Truth Social att Iran har gått med på "högsta nivå av kärnenergiinspektioner långt in i framtiden".

Vicepresident JD Vance sade även under måndagen att kärnenergisinspektörer skulle tillåtas återvända till Iran, efter den första förhandlingsomgången mellan länderna, men påståendet har tillbakavisats av Teheran enligt flera medier.
Trump skriver vidare att Hormuzsundet kommer att öppna igen, men att amerikanska fartyg kommer att vara kvar i området om en ny blockad skulle vara nödvändig.
Hämta EFN:s app för iOS och Android - gratis: nyheter, analyser, börs, video, podd