Så gör SJ om Prioprogrammet
SJ sänker kraven på antalet poäng som krävs för att nå högre nivå i lojalitetsprogrammet SJ Prio. Samtidigt görs programmet om med både nya namn och nya sätt att samla status.

Nu genomförs en av de större förändringarna av SJ:s kundlojalitetsprogram SJ Prio sedan det lanserades 2007. Programmet ger bonuspoäng för de som reser på SJ:s tåg, och förmånerna på den högsta nivån omfattar bland annat tillgång till SJ:s lounge, prioriterad kundservice, samt möjlighet att byta avgångstid på redan utfärdade biljetter.
Sänker poängkraven
De tidigare nivåerna vit, grå och svart byter namn till Prio, Prio Plus och Prio Premium. Tidigare kunde resenärer endast nå högre nivå genom poäng – men framöver går det även att byta nivå genom att göra ett visst antal SJ-resor; 12 resor för Prio Plus och 50 resor för Prio Premium. Dessutom sänks poängnivån för att nå Prio Premium från 25.000 poäng per år till 18.000 poäng.
– Detta gör vi dels för att modernisera kundprogrammet och anpassa oss till hur kunder reser efter pandemin, dels för att vara attraktiva hos fler kundsegment, till exempel de som reser ofta men med billiga biljetter. Oavsett prisnivån på biljetten vill vi att alla Priomedlemmar ska känna att det finns värde att välja resa med SJ, säger Johannes Cleris, pressansvarig på SJ, till EFN.
Läs även:
Följ taggar
